انواع سیاست گذاری‌های بیمه زندگی

انواع سیاست گذاری های بیمه زندگی

اگرچه بیمه زندگی مدت‌دار، تنها یکی از انواع سیاست‌گذاری‌های بیمه‌های زندگی در دسترس است، اما به‌دلیل انعطاف‌پذیری، قیمت‌گذاری و پرداخت تضمین شده آن از محبوبیت بسیاری برخوردار است. اگر برای اولین بار یک سیاست بیمه زندگی را انتخاب می‌کنید، در ابتدا مهم است که تصمیم بگیرید کدام نوع بیمه زندگی، برای وضعیت خاص شما ایده آل است. بیمه‌های زندگی به‌طور کلی می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند: مدت دار و دائمی.
بیمه عمر موقت(مدت‌دار)، از آن دسته بیمه‌هایی است که می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد و می تواند پوشش بیمه‌ای مربوط به آن را برای مدت زمان مشخصی داشته باشد؛ در حالی که بیمه زندگی دائمی شما را به‌طور مداوم و همیشگی پوشش می‌دهد. بیمه عمر کوتاه مدت برای بسیاری از افراد مناسب است، اما اگر شما در مورد اینکه آیا باید بیمه عمر موقت خریداری کنید و یا بیمه عمر دائمی مردد شده اید، همیشه می توانید با یکی از مشاورین مجاز بیمه برای کمک به انتخاب نوع مناسب بیمه زندگی برای خودتان و خانواده‌تان تماس بگیرید .

بیمه زندگی مدت دار چیست؟

سیاست‌های بیمه عمر عموما بین 10 تا 30 سال طول می‌کشند. برای این نوع بیمه‌های زندگی، می‌بایستی هر دو حق بیمه ثابت (مبلغی را که پرداخت می‌کنید) و همچنین یک پرداخت ثابت (مبلغی که ما می‌توانیم به خانواده خود پرداخت کنیم) ارائه داده شوند. بیمه عمر زندگی یک گزینه مردمی است زیرا دارای مزایای فراوانی است که برای افراد بسیاری از سن و سال‌های مختلف جذاب است. این مزایا عبارتند از:

  • مقرون به‌صرفه بودن: نه تنها شما در تمام مدت نرخی مشابه را پرداخت می‌کنید، بلکه می‌توانید مبلغ پوشش و طول مدت را برای متناسب بودن با بودجه خود انتخاب کنید.
  • بی‌نیازی به مراقبت مالی: بیمه عمر مدت‌دار به شما اجازه می‌دهد تا “آن را تنظیم و سپس فراموش کنید”. تا زمانی که شما حق بیمه از پیش تعیین شده‌تان را پرداخت می‌کنید، سیاست‌هایتان در طول زمان تعیین شده ادامه می‌یابد.
  • پرداخت تضمین شده: مزایای بیمه‌ای بعد از فوت، برای شما ثابت است. به این معنی است که ذی‌نفعان، پرداختی را که در ابتدای دوره خود انتخاب کرده‌اند، دریافت می‌کنند. به عنوان گزینه‌های بیشتر، شما می‌توانید سیاست مدت‌دار را با محدودیت زمانی و میزان پوشش مناسب و ایده‌آل، برای نیازهای فعلی و آینده خود انتخاب کنید.

انواع سیاست‌گذاری در بیمه عمر

هنگامی که شما در مورد بیمه مدت‌دار تصمیم می‌گیرید، لازم است که مدت زمانی که نیاز به یک سیاست در حال اجرا دارید و میزان پوششی که نیاز دارید را در نظر بگیرید. پاسخ دادن به این سوالات و به نتیجه رسیدن برای تصمیم‌گیری، با ذکر موارد زیر آغاز می‌شود:

چه مدت به بیمه عمر نیاز دارم؟

طول بیمه‌نامه زندگی بستگی به تخمین شما از میزانی که می‌توانید از عزیزان خود پشتیبانی مالی کنید، دارد. باید این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا وام یا بدهی دیگری دارم؟

اگر بدهی دارید، مدت زمانی که طول می‌کشد تا شما آن را به‌طور کامل پرداخت کنید، می‌تواند یک شاخص مفید در طول مدت سیاست بیمه‌ای شما باشد.

  • چه کسانی از لحاظ مالی وابسته به من هستند؟

اگر بدانید که برای چه مدت ملزم به حمایت مالی از همسر یا فرزندانتان هستید، می‌توانید در تعیین مدت زمانی که به سیاست بیمه نیاز دارید، کمک کنید.

  • تا چه مقدار پرداخت را می‌توانم متقبل شوم؟

مقدار دلاری پوشش بیمه عمر مورد نیاز شما می‌تواند طول دوره شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به میزان بالایی از پوشش نیاز دارید، ممکن است بخواهید طول مدت کوتاه‌تری را در نظر بگیرید که متناسب با بودجه شما باشد.

  • من به چه مقدار پوشش بیمه عمر نیاز دارم؟

برخی از کارشناسان امر به شما خواهند گفت که پاسخ این سوال 7 تا 10 برابر حقوق شما است. اما این مقدار می‌تواند بر اساس نیازهای فردی شما متفاوت باشد.

  • بدهی من چقدر است؟

اگر شما وام مسکن، وام‌های دانشجویی، وام‌های تجاری یا بدهی‌های دیگر داشته باشید، همین موارد می‌توانند شروع خوبی برای محاسبه کل مبلغ بدهی‌های شما باشد.

  • من می‌خواهم خانواده‌ام را در برابر چه حوادثی از زندگی بیمه و تامین کنم؟

شما ممکن است پوشش بیمه‌ای را برای کمک به مراقبت از کودکان و یا یا کالج رفتن فرزندانتان بخواهید.هنگامی که کاملا بدانید و آگاه باشید که مایل هستید چه خدماتی، بعد از فوتتان به خانواده‌تان ارائه شود، سعی کنید کل مبلغ پولی را که برای انجام این کار هزینه می‌کنید را محاسبه کنید تا برنامه‌ریزی مناسبی از سیاست‌های بیمه خود داشته باشید.

پاسخ به این سوالات ممکن است در ابتدا خیلی محرز و مشخص به نظر نرسند، اما با کمی استدلال و تعقل پیش از زمان بیمه کردن، و برخی راهنمایی‌ها، یکی از عوامل مجاز بیمه‌های زندگی، شما قادر به تصمیم‌گیری آگاهانه درباره آن نوع بیمه زندگی خواهید بود که برای شما مناسب است.

منبع: وبسایت شخصی لقمان پژومان

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دوازده =